Packaging can be theater. It can create a story. Steve Jobs.
Υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις που πιστεύουν ότι το packaging είναι εξίσου σημαντικό με το ίδιο το brand. Ο σχεδιασμός της συσκευασίας ενός προϊόντος διαδραματίζει αποφασιστικό ρόλο στο branding του εν λόγω προϊόντος και κατ’ επέκταση στην επιτυχημένη πορεία του τελευταίου στην αγορά. Εδώ θα έπρεπε να σημειωθεί ότι όσο πιο πρωτότυπη και ιδιαίτερη είναι μία συσκευασία, τόσο μεγαλύτερο το κοινό που θα προσελκύσει. Επιπλέον, μία «δυνατή» συσκευασία επιτρέπει τη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό και προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία, τόσο σε επίπεδο B2B όσο και B2C, για τη διαμόρφωση της αντίληψης που έχουν για το προϊόν οι εταιρείες-πελάτες, αλλά και ο τελικός καταναλωτής.
To packaging ως επέκταση του brand
Η συσκευασία ως «πρεσβευτής» ενός brand παίζει σημαντικό ρόλο στην τοποθέτηση και την αποδοχή του εν λόγω brand από την αγορά. Σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας έρευνας αγοράς Mintel, το loyalty ενός μεγάλου ποσοστού καταναλωτών που αγγίζει το 94%, επηρεάζεται πρωτίστως από τη συσκευασία του.
Ως εκ τούτου, μία μοναδική συσκευασία η οποία περιέχει ένα σαφές μήνυμα εταιρικής ταυτότητας καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την απόφαση αγοράς.
Εάν ένα προϊόν ή μάρκα κατέχει ηγετική θέση στην αγορά, λόγω της ποιότητας και της αξίας του προϊόντος, τότε και το packaging πρέπει να αντικατοπτρίζει αυτή τη θέση. Η εκτύπωση υψηλής ποιότητας, το ξεχωριστό design που υποστηρίζει τη στρατηγική branding και τα μοναδικά υλικά βοηθούν το καταναλωτικό κοινό να διαφοροποιήσουν ένα brand από τα ανταγωνιστικά.
Χτίσιμο σχέσης με τον καταναλωτή
Η συσκευασία αποτελεί βασικό «δομικό» στοιχείο στο χτίσιμο της σχέσης ανάμεσα σ’ ένα brand και τον τελικό χρήστη, ακόμα και για καιρό μετά την ολοκλήρωση της αγοράς. Για παράδειγμα, το packaging συγκεκριμένων προϊόντων όπως οι οδοντόκρεμες ή τα προϊόντα γραφείου επηρεάζει ξεκάθαρα τον τρόπο με τον οποίο γίνεται αντιληπτή η μάρκα κάθε φορά που χρησιμοποιείται το προϊόν. Είναι, για παράδειγμα αισθητικά ευχάριστο; Η συσκευασία αυτή κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη ή πιο δύσκολη; Μια ευχάριστη εμπειρία χρήστη που προκύπτει από το packaging, μπορεί να ενισχύσει το loyalty και να αυξήσει το ποσό που οι τελικοί χρήστες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για ένα προϊόν.
Επικοινωνία μέσω της συσκευασίας
Ο προσεγμένος σχεδιασμός ενός πακέτου καθιστά εύκολη την εύρεση πληροφοριών. Αν είναι δύσκολο να εντοπιστούν, να διαβαστούν ή να αξιοποιηθούν οι αναγραφόμενες πληροφορίες, το πακέτο είναι πιθανόν να μην ανταποκρίνεται στην προσδοκία του τελικού χρήστη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα προϊόντων για τα οποία είναι πολύ σημαντική η πληροφορία πάνω στη συσκευασία, είναι τα προϊόντα καθαρισμού. Εδώ, η συσκευασία δεν είναι τόσο σημαντικό να είναι θελκτική, όσο να επικοινωνεί (συχνά σε περισσότερες από μία γλώσσες) σαφείς πληροφορίες για το προϊόν, να εξηγεί πώς διαφοροποιείται από αντίστοιχα προϊόντα της αγοράς και να περιγράφει ακριβώς τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να χρησιμοποιηθεί. Η δημιουργία μιας εμπειρίας branding που κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη και ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες απογοήτευσης από πιθανή κακή χρήση του προϊόντος, θα συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στο χτίσιμο της εμπιστοσύνης.
Προστασία του προϊόντος
Η εμφάνιση και η κατάσταση της συσκευασίας ενός προϊόντος τη στιγμή που φτάνει στον τελικό παραλήπτη, επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την αντίληψη που αυτός θα έχει στη συνέχεια για το συγκεκριμένο brand. Εάν το πακέτο είναι σκισμένο, θρυμματισμένο ή ελαττωματικό με οποιονδήποτε τρόπο, όχι απλά δεν βοηθά στο χτίσιμο εμπιστοσύνης, αλλά βλάπτει και τη συνολική εικόνα του προϊόντος. Για αυτό και είναι εξαιρετικά σημαντικό, ειδικά όταν μιλάμε για ηλεκτρονικές συναλλαγές, να γίνεται έλεγχος ποιότητας του πακέτου πριν αυτό φύγει από τα χέρια μας και σε όποιο στάδιο της μεταφοράς κρίνεται απαραίτητο, να προχωράμε σε re-packaging. Έτσι, πριν σχεδιάσεις την τέλεια συσκευασία για τα προϊόντα σου, θυμήσου ότι για να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό, είναι σημαντικό να μην θυσιάζεις τη λειτουργικότητα στον βωμό της αισθητικής, γιατί και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά!
Η συσκευασία ως ένδειξη της ποιότητας ενός προϊόντος
Σύμφωνα και πάλι με μελέτη της Mintel, η συσκευασία των τροφίμων υψηλής ποιότητας αποτελεί δείκτη της ποιότητας του προϊόντος για 1 στους 3 καταναλωτές. Επομένως, η νέα εποχή στα καταναλωτικά αγαθά προστάζει τη δημιουργία συσκευασιών που δεν επικεντρώνονται μόνο στη διαφοροποίηση στο ράφι, αλλά συμβάλλουν επίσης στη δημιουργία ξεχωριστής ταυτότητας, δίνοντας μεγαλύτερο κίνητρο στους καταναλωτές να αγοράσουν το προϊόν. Με λίγα λόγια: μία ανθεκτική συσκευασία προστατεύει το προϊόν. Μία ξεχωριστή συσκευασία προστατεύει το εμπορικό σήμα.
Η συσκευασία και το προϊόν ως μονάδα
Η συσκευασία αποτελεί πάντα μια υπόσχεση του περιεχομένου, δηλαδή του προϊόντος. Συνεπώς, η συσκευασία και το προϊόν θα πρέπει να αποτελούν μια μονάδα, δηλαδή η συσκευασία θα πρέπει να καθιστά την ποιότητα του προϊόντος ορατή εξωτερικά.
Νέες ευκαιρίες μέσω της ψηφιοποίησης
Δεδομένου ότι η digital εποχή δημιουργεί νέες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις, αναπτύσσοντας νέους τρόπους επικοινωνίας με τους καταναλωτές, το έξυπνο packaging προστίθεται σε αυτούς τους τρόπους και δίνει added value. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που κάποιος επιλέγει να αγοράσει ένα προϊόν online ή να το απορρίψει, ανάλογα με το πόσο ελκυστική είναι η συσκευασία του.
Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι όσο μεγαλύτερη είναι η χρήση του Διαδικτύου, τόσο περισσότερη έμφαση δίνεται στον τρόπο παρουσίασης των προϊόντων.
Στο Packitup, σου δίνουμε τη δυνατότητα να επιλέξεις ανάμεσα σε μία τεράστια ποικιλία συσκευασιών για όλα τα industries και όλες τις περιστάσεις και να δημιουργήσεις ο ίδιος τη συσκευασία σου, χρησιμοποιώντας το λογότυπο, το κείμενο και τα χρώματα της εταιρικής σου ταυτότητας σου, καταλήγοντας σε μία συσκευασία που αντιπροσωπεύει απόλυτα τη φιλοσοφία και την αισθητική του brand σου, ενισχύει το loyalty και προσφέρει στο καταναλωτικό σου κοινό μία μοναδική αγοραστική εμπειρία.
Packitup – Your Logo, Your Packaging!