Η στροφή των καταναλωτών στις online αγορές, από το ξέσπασμα της πανδημίας έως και σήμερα, έφερε στο παιχνίδι το D2C επιχειρηματικό μοντέλο, ένα μοντέλο που θέλει τις εταιρείες να εστιάζουν στις άμεσες και απευθείας πωλήσεις, καταργώντας τον ρόλο των μεταπωλητών. Τα ευρήματα της Paypal «How We Shop – Measuring the Rapid Digital Shift» επιβεβαιώνουν την τάση αυτή, με το 37% των καταναλωτών να προτιμά να κάνει τις αγορές του απευθείας από την εκάστοτε εταιρεία.
Οι καταναλωτές που επιλέγουν να κάνουν μία αγορά απευθείας από το brand επιδιώκουν καλύτερη αγοραστική εμπειρία η οποία συνδέεται με τις σχέσεις εμπιστοσύνης που χτίζονται μέσα από το D2C επιχειρηματικό μοντέλο. Άλλωστε, στην εν λόγω έρευνα, η εμπιστοσύνη είναι ο πρώτος και κύριος λόγος που οι καταναλωτές επιλέγουν D2C επιχειρήσεις.
Το D2C μοντέλο βοηθά τον επιχειρηματία να αποκτήσει πλήρη έλεγχο σε όλες τις ενέργειες από τo packaging έως το marketing και παράλληλα να ορίσει ο ίδιος με ποιους τρόπους θέλει να προβάλει το brand του και να μεταφέρει τα μηνύματά του.
Ιδιαίτερα σημαντικό πλεονέκτημα του μοντέλου, είναι ότι το brand έχει την ευκαιρία να γνωρίσει καλύτερα τους πελάτες του και να χτίσει μαζί τους μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης. Παράλληλα, το ίδιο το brand ορίζει πώς και σε τι συσκευασία θα παραλάβει ο καταναλωτής το προϊόν του. Το 50% των αγοραστών αναφέρει ότι θα πρότεινε σε άλλους το προϊόν που αγόρασε, αν αυτό ερχόταν σε συσκευασία δώρου ή σε μία branded συσκευασία (source: Dotcom Distribution).
Γιατί το packaging είναι σημαντικό στο D2C επιχειρηματικό μοντέλο;
1. Εμπειρία του καταναλωτή: οι καταναλωτές δεν αποζητούν πλέον απλώς να αποκτήσουν ένα προϊόν. Επιδιώκουν να βιώσουν μία ξεχωριστή εμπειρία από την πρώτη ως την τελευταία στιγμή που θα αλληλεπιδράσουν με το εκάστοτε brand. Επενδύοντας στη δημιουργία μίας συσκευασίας που ξεχωρίζει για την πρωτοτυπία της και αναδεικνύει τα μηνύματα του brand, ο καταναλωτής ενδέχεται να βιώσει αυτό το “WOW” συναίσθημα που είναι το ζητούμενο για το 60-80% των καταναλωτών (source: Forbes).
2. Προσέγγιση ευρύτερου κοινού (χωρίς διαφήμιση): Όταν ο καταναλωτής έχει μία τόσο θετική εμπειρία από το brand δεν θα διστάσει να την μοιραστεί με του φίλους και τους γνωστούς είτε σε κλειστό κύκλο είτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το 40% των καταναλωτών θα δημοσιεύσει τουλάχιστον μία φωτογραφία από τη συσκευασία της επιχείρησής σου, αν ήταν μοναδική ή branded (Dotcom Distribution, 2021). Ιδιαίτερα σημαντικό, αν συνυπολογίσει κανείς το γεγονός ότι ένας υποψήφιος πελάτης σου περνάει τουλάχιστον 5 ώρες/ημέρα στο κινητό του τηλέφωνο (SEPE, 2022). Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεις να προσεγγίσεις ένα ευρύτερο κοινό και να ενισχύσεις το brand awareness, χωρίς να ξοδέψεις χρήματα και χρόνο σε διαφημιστικές ενέργειες.
3. Κερδίζεις τις γενιές Gen Z και Millennial: οι γενιές Gen Z και Milennial ξοδεύουν άπειρο χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ μέχρι το 2025 θα αντιπροσωπεύουν το 65% των παγκόσμιων δαπανών στο social commerce (source: SEPE). Πρόκειται για ένα δυναμικό κοινό που μπορεί να απογειώσει την ανάπτυξη της επιχείρησής σου, αρκεί να του προσφέρεις μία αξιοσημείωτη εμπειρία που δεν θα μπορεί να ξεχάσει. Το κοινό αυτό, αναζητά μοναδικές συσκευασίες, που μεταφέρουν ένα μήνυμα ενώ παράλληλα σέβονται το περιβάλλον.
4. Σχέσεις εμπιστοσύνης: προσφέροντας μία μοναδική και branded συσκευασία, καταφέρνεις να δημιουργήσεις υπεραξία στο προϊόν σου και παράλληλα να δώσεις αξία και στον πελάτη σου. Ο πελάτης σου αναγνωρίζει ότι είσαι ένα brand που σέβεσαι τον καταναλωτή και νιώθει ότι μπορεί να σε εμπιστευτεί και για τις μελλοντικές σου αγορές. Χτίζεις λοιπόν, μακροχρόνιες σχέσεις με πιστούς πελάτες που θα επιστρέφουν σε εσένα ξανά και ξανά. To 55% των καταναλωτών που κάνουν online αγορές αναφέρει ότι θα επέστρεφε σε ένα e-shop στο μέλλον, αν η συσκευασία του προϊόντος ήταν ξεχωριστή (source: drupa.com).
Ήρθε η στιγμή να επενδύσεις στο packaging; Στην Packit-Up θα βρεις προσωποποιημένες συσκευασίες για όλες τις ανάγκες σου, ενώ η δημιουργική μας ομάδα θα σου προτείνει καινοτόμες ιδέες για να κάνεις τη διαφορά και να κερδίσεις τους πελάτες σου. Είμαστε στη διάθεσή σου για να λύσουμε κάθε απορία αλλά και να σε καθοδηγήσουμε στη δημιουργία της συσκευασίας που θα σε ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.