Στη σημερινή έντονα ανταγωνιστική εμπορική πραγματικότητα, το στοιχείο που μπορεί να λειτουργήσει ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μίας επιχείρησης έναντι μίας άλλης είναι η συσκευασία των προϊόντων. Έρευνα από το Paper and Packaging Board και την IPSOS δείχνει ότι για το 72% των καταναλωτών ο σχεδιασμός της συσκευασίας αποτελεί παράγοντα διαμόρφωσης της απόφασής τους να προβούν σε αγορά. Επιβεβαιώνεται, λοιπόν, ο κρίσιμος ρόλος της συσκευασίας στη διαμόρφωση των αντιλήψεων των καταναλωτών, στην ενίσχυση της εταιρικής ταυτότητας και στη δημιουργία αξέχαστων εμπειριών για τους πελάτες.
1. Ενισχύει τη φήμη μίας επιχείρησης
Η συσκευασία είναι πολλά περισσότερα από ένα προστατευτικό κάλυμμα των προϊόντων σας, είναι ένα ισχυρό επικοινωνιακό εργαλείο που αν το αξιοποιήσετε με τον κατάλληλο τρόπο συμβάλλει στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας τόσο της επιχείρησής σας όσο και του brand σας. Μέσα από την προσεκτικά σχεδιασμένη συσκευασία έχετε την ευκαιρία να διηγηθείτε την ιστορία σας και να μεταφέρετε τις μοναδικές αξίες του brand σας. Κάθε λεπτομέρεια, από τα χρώματα, τα σχήματα, τα σύμβολα και τα υλικά ως και την τυπογραφία, μπορεί να πυροδοτήσει συναισθήματα στους καταναλωτές επηρεάζοντας σημαντικά τις αγοραστικές τους αποφάσεις. Μία συσκευασία αναλαμβάνει τον ρόλο «πωλητή» για να προωθήσει τα προϊόντα σας σε κάθε συνθήκη.
2. Βοηθά την επιχείρησή σας να ξεχωρίσει
Η συσκευασία λειτουργεί συχνά ως το πρώτο σημείο αλληλεπίδρασης του brand σας με τους πελάτες σας. Μία μελέτη της Nielsen αποκαλύπτει ότι το 64% των καταναλωτών ενθαρρύνονται να δοκιμάσουν ένα νέο προϊόν επειδή η συσκευασία τους τραβά την προσοχή. Είτε έχετε φυσικό κατάστημα, είτε δραστηριοποιήστε αποκλειστικά στο διαδικτυακό περιβάλλον, ο ανταγωνισμός σας καλεί να προβείτε σε έξυπνες, στρατηγικές κινήσεις για να προσελκύσετε υποψήφιους πελάτες. Μία συσκευασία που έχει αξιοποιήσει τις βέλτιστες πρακτικές και έχει δημιουργηθεί ως αποτέλεσμα έρευνας σας προσφέρει τη δυνατότητα να διαφοροποιηθείτε και ενδεχομένως να κερδίσετε μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.
3. Βελτιώνει την εμπειρία του πελάτη
Ιδιαίτερα καθοριστικός είναι ο ρόλος της συσκευασίας στη συνολική εμπειρία του πελάτη και πιο συγκεκριμένα στη διαδικασία του unboxing. Είναι ακριβώς αυτή η στιγμή της αλληλεπίδρασης του πελάτη σας με το προϊόν που έχετε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε μία μοναδική εμπειρία μέσα από μία πρωτότυπη και αυθεντική συσκευασία. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται την εμπειρία του πελάτη σας, δημιουργείτε τις προϋποθέσεις για word of mouth διαφήμιση και ενθαρρύνετε για μελλοντικές αγορές στο μέλλον.
Στην ψηφιακή εποχή, η σπουδαιότητα του σχεδιασμού μίας συσκευασίας αναδεικνύεται και μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Με το 40% των καταναλωτών πιθανό να μοιραστούν ένα προϊόν στα κοινωνικά μέσα εάν ήρθε σε συσκευασία που μοιάζει με δώρο ή είναι μοναδική (Dotcom Distribution), τα προϊόντα με μοναδικά και ελκυστικά σχέδια συσκευασίας μπορούν να αυξήσουν τη φήμη της επιχείρησής σας.
4. Προωθεί Βιώσιμες Πρακτικές
Με το αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών προς την υιοθέτηση από την πλευρά των εταιρειών, πρακτικών που αναδεικνύουν την οικολογική τους συνείδηση, η σχεδίαση συσκευασίας με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον γίνεται ολοένα και πιο σημαντική. Μια πρόσφατη έρευνα από τη Dotcom Distribution βρήκε ότι το 62% των καταναλωτών ήταν πιο πιθανό να αγοράσει από εταιρείες που χρησιμοποιούν βιώσιμες συσκευασίες. Συνεπώς, η ενσωμάτωση οικολογικών υλικών και διαδικασιών στον σχεδιασμό της συσκευασίας σας μπορεί να ενισχύσει τη φήμη της εταιρεία σας και να διεισδύσει σε ένα κοινό που ολοένα και αυξάνεται.
5. Συνδυασμός Αισθητικής και Λειτουργικότητας
Εκτός από την αισθητική της συσκευασίας σας, ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η λειτουργικότητά της. Μην ξεχνάτε ότι ένας σωστός σχεδιασμός συσκευασίας οφείλει να εξυπηρετεί τον βασικό της σκοπό ο οποίος είναι η προστασία του προϊόντος κατά τη μεταφορά, η ευκολία στο άνοιγμα καθώς και η επαναχρησιμοποιήσή της σε περίπτωση επιστροφών. Η ισορροπία μεταξύ αισθητικής και λειτουργικότητας είναι κρίσιμη για τη δημιουργία ενός πακέτου που δεν είναι μόνο ελκυστικό στα μάτια των καταναλωτών αλλά και ανταποκρίνεται και στις ανάγκες τους. Με τον τρόπο αυτό, η εταιρεία αποδεικνύει ότι εκτιμά τη συνολική εμπειρία του πελάτη.
Ο σχεδιασμός της συσκευασίας σας είναι μία στρατηγική απόφαση που συνδυάζει ελκυστικότητα και λειτουργικότητα προκειμένου να προσφέρει στην επιχείρησή σας τα επιθυμητά αποτελέσματα. Πριν προχωρήσετε με τον σχεδιασμό, σκεφτείτε ότι δεν πρόκειται απλώς για τη συσκευασία ενός προϊόντος αλλά για τη συσκευασίας μίας εμπειρίας, μίας ιστορίας και μίας εταιρικής ταυτότητας που επικοινωνεί με το κοινό σας και αφήνει το δικό της αποτύπωμα.
Η έμπειρη ομάδα μας είναι έτοιμη να σας παρέχει καθοδήγηση κατά τη διαδικασία σχεδίασης της συσκευασίας βοηθώντας σας να επιλέξετε τη λύση που ανταποκρίνεται καλύτερα στις δικές σας ανάγκες.