Είναι αλήθεια πως η «επέλαση» του online shopping και κατά συνέπεια η ραγδαία αύξηση των αποστολών μέσω ταχυμεταφορών δεν έχουν αφήσει τις πολυτελείς συσκευασίες ανέγγιχτες.
Είναι πολλές οι επιχειρήσεις εκείνες που λόγω της αδυναμίας «ελέγχου» της συσκευασίας τους σε όλα τα στάδια μέχρι να φτάσουν στον τελικό παραλήπτη, είτε αποφασίζουν να εγκαταλείψουν τη luxury φιλοσοφία τους και να στραφούν σε λιγότερο πολυτελείς και elegant επιλογές packaging για τις online παραγγελίες τους, πλήττοντας ανεπανόρθωτα την εικόνα που έχουν για ένα brand οι καταναλωτές, είτε δεν καταφέρνουν να προσφέρουν στο κοινό τους μία εμπειρία packaging αντίστοιχη της τιμής που πλήρωσε, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται και η φήμη και οι πωλήσεις τους.
Με ποιον τρόπο μπορείτε λοιπόν να συνεχίσετε να αποστέλλετε τα προϊόντα σας σε luxury συσκευασίες εν καιρώ κυριαρχίας e-commerce ;
Πρώτα απ’ όλα, ας ξεκινήσουμε με τα στοιχεία εκείνα που συνθέτουν το ‘’luxury packaging’’. Τι χρειάζεται να έχει μία συσκευασία για να χαρακτηριστεί «πολυτελείας»;
Αρχικά να είναι branded. Δηλαδή να εμπεριέχει το λογότυπο της επιχείρησης ή επιπλέον στοιχεία της εταιρικής της ταυτότητας, ώστε να είναι μοναδική και να μην μπορεί κανένας να τη «μπερδέψει» με αντίστοιχη συσκευασία άλλης επιχείρησης.
Έπειτα το υλικό της να είναι ανθεκτικό για να μην φθείρεται, να είναι άριστης ποιότητας για να ταιριάζει και να αναδεικνύει το περιεχόμενό της, να προσφέρει κάτι πρωτότυπο όπως για παράδειγμα να είναι αρωματισμένη με ένα δικό της εσάνς και τέλος η διαδικασία του packaging να είναι τόσο προσεγμένη ώστε όταν ανοίξει ο παραλήπτης το πακέτο, να μην βρεθεί μπροστά σε ένα προϊόν που έχει μετακινηθεί, τσαλακωθεί, λερωθεί, ή φθαρεί.
Respect your brand
Όπως προαναφέρθηκε, στην περίπτωση των ηλεκτρονικών αγορών, επειδή κάποια από τα παραπάνω δεν είναι εύκολο να ελεγχθούν, και δεδομένου ότι το κόστος μίας elegant συσκευασίας είναι συγκριτικά πιο υψηλό από μίας απλής συσκευασίας, κάποιες επιχειρήσεις αποφασίζουν να μην τη διατηρήσουν.
Ωστόσο, ένα brand δεν μπορεί να ειδωθεί χώρια από τη συσκευασία του. Είτε αναφερόμαστε στο ίδιο το luxury brand είτε στις εμπορικές επιχειρήσεις που διαθέτουν τα προϊόντα του στην αγορά, το packaging θα πρέπει να μένει πιστό στην αισθητική και ποιοτική φιλοσοφία του brand, παρόλο που όπως προαναφέραμε το shipping επηρεάζεται από πολλούς αστάθμητους παράγοντες. Με άλλα λόγια, η συσκευασία δεν είναι απλά ένα βοηθητικό εξάρτημα στο οποίο τοποθετείται το προϊόν. Η συσκευασία είναι ένας από τους βασικούς προασπιστές της ιστορίας και της ταυτότητας της μάρκας, ενισχύοντας το loyalty και απογειώνοντας τη συνολική εμπειρία του καταναλωτή.
Packaging is a feeling that needs a happy… ending!
Κακά τα ψέματα, όσο πιο ακριβό και premium είναι ένα προϊόν, τόσο ισχυρότερο το συναίσθημα όταν το παραλαμβάνεις. Ως εκ τούτου, η όλη διαδικασία «αποκάλυψης» του περιεχομένου μέσα από τη συσκευασία χρειάζεται να έχει το απαιτούμενο…σασπένς και πρωτίστως ένα τελικό θέαμα που δεν θα σε απογοητεύσει. Φανταστείτε κάποιος να ανυπομονεί για τα αγαπημένα του ελβετικά σοκολατάκια και ξαφνικά να τα βλέπει λιωμένα και αναποδογυρισμένα στη συσκευασία. Ή ένα πανάκριβο φόρεμα ενός αγαπημένο σχεδιαστή που φτάνει στην παραλήπτριά του τσαλακωμένο.
Όλα αυτά μπορούν να αποφευχθούν αν επιλέγεται κάθε φορά το κατάλληλο υλικό και μέγεθος για να συσκευάσει το κάθε προϊόν, η οποία καταλληλότητα δεν κρίνεται από την τιμή του αλλά από το κατά πόσο ενδείκνυται το υλικό και το μέγεθος αυτό για το συγκεκριμένο προϊόν. Δεν μπορείς για παράδειγμα να συσκευάσεις μία σπάνια μινιατούρα αρώματος σ’ έναν τεράστιο χάρτινο φάκελο όσο κι αν αυτός θεωρείται το απόλυτο trend στις μεταφορές.
Ούτε μπορείς να διπλώσεις ένα ρούχο 8 φορές και να διακινδυνεύσεις να το σκίσεις, απλά και μόνο επειδή τα μικρά κυλινδρικά κουτιά αποπνέουν έναν αέρα κομψότητας και διαφορετικότητας.
Expertise above all
Όταν δημιουργείς ή εμπορεύεσαι προϊόντα πολυτελείας, χρειάζεται όλη η ομάδα που εμπλέκεται στη διαδικασία packaging να έχει το απαραίτητο expertise και να είναι απόλυτα συγχρονισμένη ώστε να διασφαλιστεί μία άψογη συσκευασία, ικανή να διατηρήσει το προϊόν ασφαλές και άθικτο, από το πρώτο λεπτό μέχρι τη στιγμή που φτάνει στα χέρια του παραλήπτη.
Σ’ αυτήν ακριβώς τη φιλοσοφία καλούνται να μένουν πιστές και οι επιχειρήσεις που διαθέτουν τα luxury brands στην αγορά, μην επιτρέποντας την παραμικρή «έκπτωση» σε αισθητική, ποιότητα και λειτουργικότητα των συσκευασιών που αποστέλλονται ηλεκτρονικά.
Δεν έχει σημασία πόσο καλό μάρκετινγκ κάνει ή πόσο αγαπητή είναι μία μάρκα. Στην εποχή του e-commerce αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι το πώς φτάνει το προϊόν στον πελάτη. Και αυτό ένα παραπάνω για τα luxury brands πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτο.
Αναμφισβήτητα, ο σεβασμός στο brand identity, η έξυπνη και μελετημένη επιλογή υλικών και σχεδίων και ο ποιοτικός έλεγχος μπορούν να συμβάλουν στη διατήρηση του luxury packaging και να εξασφαλίζουν σταθερά την ικανοποίηση της προσδοκίας του καταναλωτικού κοινού το οποίο το επιλέγει.
Απευθυνθείτε στο Pack It Up για να ενημερωθείτε για τα σωστά υλικά & σχέδια και να ανακαλύψετε την ιδανική συσκευασία που θα αναδείξει, θα προστατέψει και θα απογειώσει τα δικά σας πολυτελή προϊόντα.
28/06/2021