Πάνω από το 75% των τελικών αποφάσεων που λαμβάνουν οι καταναλωτές για την αγορά ενός προϊόντος βασίζεται στο χρώμα της συσκευασίας (έρευνα ΙΠΕ). Κι αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, αφού, σύμφωνα με την ψυχολογία των χρωμάτων, το χρώμα της συσκευασίας πυροδοτεί στους αγοραστές συγκεκριμένες αντιδράσεις ή συναισθηματική φόρτιση για ένα προϊόν.

 

Πώς το χρώμα στη συσκευασία επηρεάζει τον καταναλωτή

Πολυετείς έρευνες σχετικά με τη συσκευασία των προϊόντων έχουν αποδείξει πως το χρώμα παίζει σπουδαίο ρόλο στην προσέλκυση των πελατών. Μάλιστα, ανεξάρτητα από τα υπόλοιπα στοιχεία μιας συσκευασίας, όπως ο σχεδιασμός, τα γραφιστικά, η κορδέλα, κ.λπ., το χρώμα θεωρείται ζωτικής σημασίας για τη συσκευασία του προϊόντος. Ο σπουδαιότερος λόγος γι’ αυτό είναι ότι η ψυχολογία των χρωμάτων αποτελεί υπόθεση εξαιρετικά προσωπική και σχετική.

Αυτό σημαίνει ότι κάθε χρώμα της χρωματικής παλέτας δημιουργεί και προκαλεί διαφορετικά συναισθήματα σε κάθε καταναλωτή, τα οποία σχετίζονται με τις βιωματικές εμπειρίες, τις πολιτισμικές καταβολές, το φύλο, την ηλικία, την εκπαίδευση και πολλούς άλλους παράγοντες.

 

Πώς να επιλέξετε το σωστό χρώμα στη συσκευασία

Ο τρόπος με τον οποίο επιδρά κάθε χρώμα στον ανθρώπινο εγκέφαλο είναι συνειρμικός, γιατί έχει τη δύναμη να πυροδοτεί σκέψεις και εμπειρίες ‒ είτε θετικές είτε αρνητικές. Επομένως, για να μπορεί το χρώμα να επιτελέσει αποτελεσματικά και με επιτυχία τον σκοπό για τον οποίο το επιλέξατε είναι απαραίτητο να έχετε μελετήσει σε βάθος:

Ποιο είναι το κοινό σας: Προσπαθήστε να είστε επικεντρωμένοι στο προφίλ του κοινού προς το οποίο απευθύνεστε, καθ’ όλη τη διάρκεια της δημιουργικής παραγωγής της συσκευασίας. Συμπεριλάβετε όλα τα χαρακτηριστικά που πρεσβεύουν το κοινό-στόχο σας (ηλικία, φύλο, καταβολές, εθνικότητα), κάνετε έρευνα γύρω από τις προτιμήσεις του ή τον τρόπο σκέψης του.

Ποιο είναι το μήνυμά σας: Ποιο είναι το τελικό μήνυμα που θέλετε να στείλετε με τη συσκευασία του προϊόντος σας στον αγοραστή; Ποιος είναι ο τελικός στόχος του προϊόντος σας; Είναι ενθαρρυντικός; Παρακινητικός ή μήπως αφυπνιστικός;

Έχοντας όλα αυτά τα χαρακτηριστικά κατά νου ας δούμε τώρα πιο αναλυτικά την ψυχολογία των χρωμάτων και τι σημαίνει η επιλογή κάθε χρώματος για τη συσκευασία.

Λευκό: συνδέεται με την αθωότητα, την ισότητα και τα νέα ξεκινήματα. Ως βασικό χρώμα μιας συσκευασίας το λευκό είναι απλό, ασφαλές και συντηρητικό. Ωστόσο αποτελεί εξαιρετική επιλογή αν θέλετε να αναδείξετε την αγνότητα, την καθαρότητα και την αποτελεσματικότητα ενός προϊόντος.

Μαύρο: είναι ένα κλασικό χρώμα που συνδέεται με τον δυναμισμό την εξουσία, το κύρος. Όταν επιλέγεται ως χρώμα συσκευασίας αναδεικνύει τα προϊόντα, χαρίζοντάς τους εγκυρότητα και αυθεντία. Παράλληλα, δημιουργεί αίσθηση μυστηρίου και χαρίζει κομψότητα, ιδιαίτερα όταν συνδυάζεται με χρυσές ή ασημί λεπτομέρειες.

Κόκκινο: απόλυτα συνδεδεμένο με τη διέγερση των αισθήσεων, το κόκκινο είναι ελκυστικό χρώμα, κεντρίζει την προσοχή και δημιουργεί αισθήματα ενθουσιασμού και αφύπνισης. Αντιπροσωπεύει τη ζωντάνια, το πάθος και τη δράση. Οι σκούρες αποχρώσεις του κόκκινου αποτελούν statement πολυτέλειας και επαγγελματισμού, ενώ οι πιο ανοιχτές σχετίζονται με τη δράση και την ενέργεια.

Μπλε: πρόκειται για το χρώμα που βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις τόσο των γυναικών όσο και των αντρών, παγκοσμίως. Είναι ταυτισμένο με την ειλικρίνεια, την αρμονία και την αξιοπιστία. Η ασφαλής επιλογή του μπορεί να προωθήσει εξαιρετικά μια συσκευασία, ιδιαίτερα όταν συνδυάζεται με ασημί διακοσμητικές λεπτομέρειες. Ωστόσο, το μπλε θέλει ιδιαίτερη μεταχείριση καθώς κάθε διαφορετική απόχρωσή του στοχεύει σε διαφορετικό κοινό. Σε γενικές γραμμές, το σκούρο μπλε είναι επαγγελματικό και σοβαρό, ενώ το ανοιχτό μπλε είναι πιο ανάλαφρο και δημιουργικό.

Πράσινο: το μοναδικό χρώμα που είναι τόσο απόλυτα συνδεδεμένο με τη φύση, την αρμονία, την ισορροπία. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι επιλέγεται ως βασικό χρώμα για την ανάδειξη φυσικών προϊόντων ή προϊόντων που θέλουν να προβάλλουν τον eco-friendly χαρακτήρα τους.

Κίτρινο: χαρούμενο, αισιόδοξο, παιχνιδιάρικο και εκκεντρικό, το κίτρινο είναι το χρώμα που συνδέεται με τις  πρωτότυπες ιδέες, τη φαντασία και τη δημιουργικότητα. Στην ψυχολογία των χρωμάτων, το κίτρινο ξυπνά αισθήματα ευτυχίας, ταυτίζεται με τη φιλία και διεγείρει τη φαντασία.

Είναι γεγονός ότι το 80% των ερεθισμάτων που προσλαμβάνει ο άνθρωπος προέρχεται από οπτικά ερεθίσματα. Με βάση αυτό, μπορούμε να αντιληφθούμε την αξία και τη δύναμη των χρωμάτων στην ανθρώπινη εμπειρία και κατ’ επέκταση σε κάθε αγοραστική δραστηριότητα.

Η επιλογή του χρώματος για τη συσκευασία των προϊόντων σας είναι επιστήμη. Απαιτεί γνώσεις, έρευνα και οξυδέρκεια για την αποτελεσματική αντιστοίχιση μεταξύ του προϊόντος και του καταναλωτή.

Εσείς θα αφήσετε στην τύχη την επιλογή του χρώματος της συσκευασίας σας; Επικοινωνήστε με την ομάδα των ειδικών της Packitup και δημιουργήστε μοναδικές συσκευασίες που θα απογειώσουν τις πωλήσεις σας!