Your brand is what people say about you when you are not in the room

Jeff Bezos, CEO Amazon 

Για πολλές επιχειρήσεις, ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής branding μπαίνουν συχνά σε δεύτερη μοίρα. Ωστόσο, έρευνες καταδεικνύουν ότι το ισχυρό brand μιας επιχείρησης, οργανισμού ή επαγγελματία, μεταφράζεται αυτόματα και σε υψηλότερα κέρδη. Γι’ αυτό και η επένδυση σ’ αυτό, διασφαλίζει αναμφισβήτητα ένα τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Πριν ξεκινήσουμε να χτίζουμε το brand μιας εταιρίας, χρειάζεται να έχουμε ξεκάθαρο στόχο - δηλαδή να γνωρίζουμε ακριβώς πού θέλουμε να φτάσουμε. Από τη στιγμή που υπάρχει επίγνωση του στόχου, μένει να δομηθεί η στρατηγική που θα μας οδηγήσει σ’ αυτόν.  Ας δούμε λοιπόν  τα 5 βασικά βήματα «έξυπνου» branding, που οφείλουμε να ακολουθήσουμε αν θέλουμε να φτάσουμε στην κορυφή! 

 

Bήμα 1ο: Έρευνα & ανάλυση

Κάθε άνθρωπος έχει το δικό του μοναδικό δακτυλικό αποτύπωμα. Ομοίως και ένα brand που θέλει να ξεχωρίσει, οφείλει να διαφέρει από τον ανταγωνισμό, να πρεσβεύει κάτι, να δημιουργεί συγκεκριμένα συναισθήματα, σκέψεις και συνειρμούς. Για να το πετύχουμε αυτό, πρέπει να ξεκινήσουμε από μια σωστή έρευνα & ανάλυση της αγοράς και να απαντήσουμε σε μερικά βασικά ερωτήματα:

  • Γνωρίζουν οι πελάτες το brand μας;
  • Ποια είναι η αντίληψη που έχει η αγορά για εμάς;
  • Πώς βλέπουν οι πελάτες το brand μας συγκριτικά με εκείνα του ανταγωνισμού;
  • Με τι χαρακτηριστικά ταυτίζουν οι πελάτες το brand μας;

Η έρευνα αγοράς θα μας βοηθήσει να απαντήσουμε σε αυτές τις ερωτήσεις και να πάρουμε το απαραίτητο feedback για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στα επόμενα βήματα.

 

Βήμα 2ο: Μοναδική πρόταση αξίας (USP)

Το brand μας είναι η υπόσχεσή μας προς τον πελάτη μας. Έτσι είναι σημαντικό να αναπτύξουμε ένα ξεχωριστό εμπορικό σήμα που να μεταφέρει μια μοναδική πρόταση αξίας σε πελάτες και συνεργάτες.

Ας σκεφτούμε γιατί οι πελάτες μας  θα μας επιλέξουν σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τα προϊόντα μας είναι πιο αξιόπιστα; Έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής; Ή είναι πιο οικονομικά;  Σε πολλά industries, όπως η μόδα, η επίπλωση ή τα μεταποιημένα προϊόντα, ο μοναδικός σχεδιασμός μπορεί να αποτελέσει βασικό παράγοντα διαφοροποίησης.
 

Βήμα 3ο: Storytelling και δημιουργία συναισθηματικής σύνδεσης 

Λένε πως ο Ισαάκ Νεύτων σκέφτηκε κάποια πράγματα για τη βαρύτητα όταν ξαφνικά έπεσε στο κεφάλι του ένα «γέρικο», σάπιο μήλο. Όλοι γνωρίζουν αυτή την ιστορία – ακόμα κι αν δεν μπορούν (ή δεν ενδιαφέρονται) να κατανοήσουν πλήρως τον «νόμο της βαρύτητας». Με άλλα λόγια, ο κόσμος δεν χρειάζεται να ξέρει πολλά πράγματα για το προϊόν ή την υπηρεσία μας. Το πιο σημαντικό είναι να το συνδέσει με μια ιστορία και αυτή η ιστορία να είναι τόσο ιδιαίτερη και να εγείρει τόσο μοναδικά συναισθήματα ώστε να διαδίδεται από στόμα σε στόμα.

Κατά τον ίδιο τρόπο, η αποτελεσματικότητα ενός ήδη δυνατού brand μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά, αν παράλληλα καταφέρνει να δημιουργεί συναισθηματική σύνδεση με τον τελικό αποδέκτη. 

Δεδομένου ότι οι ψυχολόγοι έχουν διαπιστώσει ότι το 90% της επικοινωνίας είναι μη λεκτική, ένας από τους βασικότερους τρόπους πρόκλησης συγκεκριμένων συναισθημάτων είναι η αποτελεσματική χρήση των χρωμάτων και της μουσικής. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας κόκκινο δημιουργείται η αίσθηση του επείγοντος, το πράσινο ενδείκνυται για περιβαλλοντικά θέματα, ενώ υπάρχουν εμπορικά σήματα που έχουν «μπραντάρει»  ακόμα και τις μουσικές νότες που παίζονται στο τέλος των τηλεοπτικών διαφημίσεών τους.

 

Bήμα 4ο: Σχεδιασμός, στρατηγική & εφαρμογή

Αφού κατανοήσουμε τις ανάγκες της αγοράς, βρούμε τι μας διαφοροποιεί και φτιάξουμε μία συναρπαστική ιστορία, έρχεται η ώρα να σχεδιάσουμε το πώς θα πορευτούμε στο branding ταξίδι μας. Δημιουργούμε επομένως ένα business strategy με βάση τους πόρους, τις ανάγκες και τους στόχους μας. Ένα πλάνο ρεαλιστικό, αλλά και αισιόδοξο.

Στη συνέχεια, από τη στιγμή που μία επιχείρηση έχει αναπτύξει μια αποτελεσματική στρατηγική branding και εταιρικής ταυτότητας, πρέπει αυτή να εφαρμοστεί με συνέπεια, μέσα από κάθε touchpoint με τον πελάτη της, συμπεριλαμβανομένης της διαφήμισης, των ενεργειών μάρκετινγκ, της επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων και ούτω καθεξής.

Εδώ ισχύει το ρητό «η πιο ωραία ιδέα, είναι αυτή που εφαρμόζεται καλύτερα». Κάποιες φορές, χρειάζεται να πειραματιστείς. Στο Packitup, σου δίνουμε τη δυνατότητα να επιλέξεις ο ίδιος τη συσκευασία σου, να χρησιμοποιήσεις το λογότυπο, το κείμενο και τα χρώματα του brand σου για να την προσαρμόσεις - και τέλος να την παραλάβεις άμεσα, χωρίς περιορισμούς σε τεμάχια και κόστος μεταφοράς! Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να δημιουργήσεις νέα υλικά προώθησης με τη δική σου σφραγίδα, δώρα για τους συνεργάτες σου που κερδίζουν τις εντυπώσεις και συσκευασίες που προσφέρουν στους πελάτες σου ένα μοναδικό experience.

 

Βήμα 5ο: Διατήρηση και ενίσχυση

Πολλές εταιρίες χτίζουν άψογα το brand τους σαν σωστοί καλλιτέχνες του marketing και εν συνεχεία για διάφορους λόγους (λόγω έλλειψη ενδιαφέροντος ή budget), όσα είχαν οργανώσει ατονούν. Πέρα όμως από την τήρηση του πλάνου, το branding χρειάζεται διαρκώς νέες ιδέες, εκπλήξεις, καθαρό μυαλό και δημιουργική τρέλα. Στο Packitup έχουμε όλα όσα χρειάζεσαι! 

Ακολούθησε τα 5 βασικά βήματα «έξυπνου» branding και χτίσε τη δική σου ταυτότητα, με τη βοήθεια του Packitup.

 Packitup – Your Logo, Your Packaging!