Το στήσιμο και η ορθή λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ισοδυναμεί με το άνοιγμα και τη λειτουργία ενός καταστήματος με φυσική παρουσία. Ό,τι χρειάζεται ένα φυσικό κατάστημα για να λειτουργήσει σωστά (άμεση & γρήγορη εξυπηρέτηση, ανταγωνιστικές τιμές, αξιόπιστο brand name), τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά χρειάζεται και ένα eshop για να έχει ευχαριστημένους πελάτες και επαναλαμβανόμενες πωλήσεις. Με τη διαφορά ότι όλα μεταφέρονται σε έναν ψηφιακό κόσμο όπου οι απαιτήσεις είναι διαφορετικές και ο ανταγωνισμός υψηλός.

Η δημιουργία eshop έχει πολλαπλά οφέλη για τα περισσότερα καταστήματα. Δεν απαιτεί φυσική παρουσία, λειτουργεί σε 24ωρη βάση, και τα προϊόντα του μπορούν διαφημιστούν και να προσεγγίσουν μεγαλύτερο κοινό.

Είναι όμως αυτά τα χαρακτηριστικά αρκετά για την επιτυχημένη λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος; Η ιλιγγιώδης ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου επιβεβαιώνει πως όχι.

 

Τι να προσέξετε για την ορθή λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος

Η αποτελεσματική λειτουργία ενός eshop έχει τη δική της φιλοσοφία και στηρίζεται στη συνολική εμπειρία που προσφέρει στον πελάτη. Πέρα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά που βοηθούν στην απόδοσή του, που στοχεύουν στο κατάλληλο κοινό, που βελτιστοποιούν τις εικόνες και το περιεχόμενο, τον τελευταίο και σπουδαιότερο ρόλο παίζει ο τρόπος που το τελικό προϊόν θα φτάσει στα χέρια του καταναλωτή.

Κλέψτε τις εντυπώσεις με τις συσκευασίες σας

Η συσκευασία κάνει τη διαφορά. Η ποιότητα των υλικών, η χρωματική παλέτα που παραπέμπει στο brand σας, το τυπωμένο λογότυπο που κάνει τις συσκευασίες σας να ξεχωρίσουν ‒ όλα αποτελούν μέρος της αγοραστικής εμπειρίας του πελάτη και της ενίσχυσης της φήμη σας (“Brand awareness”). Η τοποθέτηση των προϊόντων σε συσκευασίες που τα προστατεύουν από φθορές, η δημιουργία ξεχωριστών συσκευασιών που είναι μελετημένες και σχεδιασμένες για κάθε ένα προϊόν και το design  που στηρίζεται στη λογική του brand σας είναι λίγοι μόνο από τους βασικούς λόγους για τους οποίους πρέπει να επενδύσετε στην unboxing εμπειρία.

 

Βασικά χαρακτηριστικά για ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα

 

Τι κάνει, λοιπόν, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα να ξεχωρίζει;

 

1. Ευκολία περιήγησης & καλαίσθητος σχεδιασμός: Ο χρήστης που θα επισκεφτεί το κατάστημά σας θέλει να περιηγηθεί εύκολα και γρήγορα στις διαθέσιμες κατηγορίες προϊόντων. Δεν έχει την όρεξη, ούτε και τον χρόνο, να χαθεί σε ένα χάος από κατηγορίες, υποκατηγορίες και φίλτρα. Η κατηγοριοποίηση των προϊόντων βοηθάει στη δομή του eshop, το κάνει εύχρηστο, ευχάριστο για τον επισκέπτη, παρατείνει την περιήγησή του, βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη (user experience) και φυσικά τον ωθεί σε αγορά. Με τον ίδιο τρόπο λειτουργεί και ένα όμορφο σχεδιαστικά eshop, όπου ο αγοραστής απολαμβάνει την περιήγησή του πριν την τελική αγορά.

 

2. Υψηλή ανάλυση φωτογραφιών: Οι φωτογραφίες είναι η βιτρίνα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Πρέπει να είναι σε υψηλή ανάλυση για να έχουν ευκρίνεια και να περιλαμβάνουν πολλές λήψεις για κάθε προϊόν. Στο ηλεκτρονικό κατάστημα, ο πελάτης δεν μπορεί να δει από κοντά τα προϊόντα, να τα δοκιμάσει, να τα αγγίξει ή να τα επεξεργαστεί. Ο μοναδικός τρόπος για να εξερευνήσει ένα προϊόν είναι μέσα από τις φωτογραφίες. Φροντίστε λοιπόν να είναι πλούσιες και αντιπροσωπευτικές. Μόνο έτσι θα «χορτάσετε» την όρεξη του επισκέπτη σας και θα τον οδηγήσετε σε αγορά.

 

3. Μοναδικές συσκευασίες: Όσο καλαίσθητος και λειτουργικός είναι ο σχεδιασμός του eshop σας, το ίδιο πρέπει να ισχύει και για τον σχεδιασμό της συσκευασίας των προϊόντων σας. Η χρηστικότητα παίζει σπουδαίο ρόλο για την προστασία τους, όμως εξίσου σπουδαίο ρόλο παίζει και ο σχεδιασμός μιας προσεγμένης συσκευασίας, που προβάλλει την αξία του επιχειρηματικού brand σας. Τα e-commerce κουτιά και οι courier bags με τυπωμένο το λογότυπο του καταστήματός σας είναι από τις δημοφιλέστερες επιλογές των επιτυχημένων eshops.

https://packitup.gr/el/fp/9/ecommerce-koutia-plastikopoihmena

https://packitup.gr/el/fp/12/polyxroma-koutia-magnites

https://packitup.gr/el/fp/15/plastiki-courier-bag

 

4. Eco-friendly συσκευασίες: Τα ηλεκτρονικά καταστήματα με πολλές διαδικτυακές πωλήσεις έχουν μεγάλες απαιτήσεις στον τομέα της συσκευασίας. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι τα περισσότερα eshops υιοθετούν eco-friendly συσκευασίες ως μέρος της ευαισθητοποίησής τους προς το περιβάλλον αλλά και ως κομμάτι της επιτυχημένης marketing στρατηγικής τους.

https://packitup.gr/el/fp/7/ecommerce-koutia

https://packitup.gr/el/fp/14/xartini-courier-bag

 

5.  Προσωποποιημένες συσκευασίες: Κάντε τις αγορές των πελατών σας από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα προσωπική υπόθεση. Τοποθετήστε “thank you notes”, τυλίξτε τα προσεκτικά με κορδέλα που φέρει το λογότυπό σας ή σε χαρτί αφής εξαιρετικής ποιότητας και κάντε τους πελάτες σας να αισθανθούν ξεχωριστοί.

https://packitup.gr/el/fp/28/xarti-afhs-polyxrwmo

https://packitup.gr/el/category/6

https://packitup.gr/el/category/7

 

Η επιτυχία των μεγαλύτερων και δημοφιλέστερων eshops δεν οφείλεται μόνο στις τεχνικές λεπτομέρειες που το αναδεικνύουν. Οφείλεται κυρίως στον πελατοκεντρικό σχεδιασμό τους και στην φιλοσοφία της δημιουργίας μιας ξεχωριστής εμπειρίας που κάνει τον πελάτη να αισθάνεται μοναδικός. Η φιλοσοφία του unboxing είναι η καλύτερη επένδυση που μπορείτε να κάνετε αν θέλετε το κοινό να συνδεθεί μαζί σας.

 

Ελάτε να δημιουργήσουμε μαζί την ιδανική συσκευασία για το eshop σας!

Η έμπειρη ομάδα της packitup θα σας καθοδηγήσει σε όλα τα βήματα

για ένα ολοκληρωμένο & επιτυχημένο project.