Οι άπειρες δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου και τα σημαντικά οφέλη που επιφέρει στις επιχειρήσεις δεν είναι μία νέα, μετά-COVID-19 πραγματικότητα. Ήδη, πολύ πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, αρκετές επιχειρήσεις είχαν εισχωρήσει δυναμικά στο ηλεκτρονικό επιχειρείν, σημειώνοντας αξιοσημείωτους τζίρους. Παρόλα αυτά, η πανδημία, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Adobe όπως παρουσιάστηκε στο Forbes, επιτάχυνε την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 4 με 6 χρόνια.

Ακολουθώντας την παγκόσμια στροφή προς το ηλεκτρινό εμπόριο, οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν σταθερά την προτίμησή τους στις διαδικτυακές συναλλαγές. Τα 2/3 των Ελλήνων προτιμούν να αγοράζουν online ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, ενώ ακόμα και οι καταναλωτές που ανήκουν σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες (άνω των 55) κάνουν πλέον τις αγορές τους από το διαδίκτυο (πηγή: SEPE).

Τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών αποκαλύπτουν ότι, την πιο έντονη καταναλωτικά περίοδο του χρόνου, τα Χριστούγεννα, οι επιχειρήσεις με δυνατότητα πωλήσεων εκτός φυσικών καταστημάτων είχαν σημαντικά καλύτερες επιδόσεις.

Είναι λοιπόν ευκαιρία να διερευνήσουμε τους λόγους που το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μία σοφή και ασφαλής επιλογή για την επιτυχία της επιχείρησής σου. Στη συνέχεια, παρουσιάζουμε τα πιο σημαντικά οφέλη του ηλεκτρονικού εμπορίου για τις επιχειρήσεις.

1. Κανένας γεωγραφικός περιορισμός

Ένα από τα πιο σημαντικά μαθήματα που μας δίδαξε η πανδημία είναι ότι, ακόμα και σε συνθήκη απομόνωσης, το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να φέρει πιο κοντά τις επιχειρήσεις με τους καταναλωτές. Με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο ηλεκτρονικό κατάστημα και με στοχευμένη διαδικτυακή διαφήμιση, μία σύγχρονη ηλεκτρονική επιχείρηση μπορεί να σπάσει το φράγμα των συνόρων και να απευθυνθεί σε αγορές που μέχρι πρότινος δεν είχε την ευκαιρία. Όσο παράτολμο κι αν ακούγεται σε ορισμένες περιπτώσεις, η περιοχή σου, ο νομός σου, ακόμα και η Ελλάδα δεν είναι οι μοναδικές αγορές  που έχεις τη δυνατότητα να απευθυνθείς.

2. Προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές

Η απουσία ύπαρξης φυσικού καταστήματος σημαίνει, τις περισσότερες φορές, και λιγότερα λειτουργικά κόστη, ανοίγοντας τον δρόμο προς τη διάθεση των προϊόντων σε χαμηλότερες και περισσότερο ανταγωνιστικές τιμές. Οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου συνήθως δεν έχουν τις ίδιες απαιτήσεις σε απασχόληση προσωπικού ενώ παράλληλα, δεν χρειάζεται να διαθέτουν μεγάλα αποθέματα. Τέλος, έχουν το περιθώριο να προβαίνουν σε παραγγελίες προϊόντων απευθείας από τους κατασκευαστές χωρίς να επιβαρύνονται με το επιπλέον κόστος τυχόν μεσαζόντων.

3. Αγορές χωρίς σταματημό

Αγορές σε φυσικά καταστήματα λαμβάνουν χώρα σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες, σε αντίθεση με τα ηλεκτρονικά καταστήματα που είναι διαθέσιμα 24/7. Κυριακές και αργίες που οι καταναλωτές μπορούν να ξεκλέψουν λίγο χρόνο για να αναζητήσουν  το προϊόν που θέλουν να αγοράσουν, τα φυσικά καταστήματα είναι κλειστά. Ο καταναλωτής έχει την ευκαιρία να ψωνίσει στο χρόνο που επιθυμεί, με την ηρεμία του, είτε είναι πολύ νωρίς το πρωί είτε πολύ αργά το βράδυ.

4. Περισσότερα στοιχεία για τους πελάτες σου  

Οι ηλεκτρονικές αγορές σου προσφέρουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα να γνωρίζεις σε βάθος τον εκάστοτε πελάτη σου. Δημογραφικά στοιχεία, προσωπικά ενδιαφέροντα και η συνολική συμπεριφορά του πελάτη στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα, σκιαγραφούν το προφίλ του αγοραστή το οποίο μπορείς να «εκμεταλλευτείς» για να τον προσεγγίσεις έξυπνα και στοχευμένα ανά πάσα στιγμή. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να «ανοίξει την πόρτα» του ηλεκτρονικού σου καταστήματος.

5. Ολοκληρωμένη εμπειρία πελάτη

Γρήγορα, εύκολα και χωρίς ταλαιπωρία, ο πελάτης έχει πρόσβαση σε μία σειρά από προϊόντα με αναλυτική περιγραφή, τρόπους  χρήσης, συνδυασμό με άλλα προϊόντα, συγκρίσεις και αξιολογήσεις. Ως επιχειρηματίας ηλεκτρονικού καταστήματος έχεις το περιθώριο να γίνεις όσο αναλυτικός επιθυμείς στην περιγραφή του προϊόντος, να παρουσιάσεις τις πιο θετικές αξιολογήσεις για τα προϊόντα σου, να χρησιμοποιήσεις τις φωτογραφίες που αναδεικνύουν τα προϊόντα σου και να κάνεις τον υποψήφιο πελάτη σου να αισθανθεί σίγουρος για την επιλογή του. Το πιο μαγικό βέβαια είναι ότι όλη αυτή τη διαδικασία αρκεί να την κάνεις μία φορά και όχι κάθε φορά που ένας πελάτης μπαίνει στην επιχείρησή σου.

Η λίστα με τα οφέλη από το ηλεκτρονικό εμπόριο μοιάζει και είναι ατελείωτη. Φυσικά, δεν σημαίνει ότι η επιτυχία είναι σίγουρη ή ότι έρχεται εύκολα χωρίς συντονισμένη προσπάθεια, ένα υγιές επιχειρηματικό πλάνο, δοκιμές, αποτυχίες και ξανά δοκιμές.