Ποιες είναι οι επιλογές σε είδη συσκευασίας για ένα e-shop; Πώς μπορεί να διαφοροποιηθεί για να κερδίσει τους καταναλωτές και να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό;
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari (Μάιος 2023), οι Έλληνες καταναλωτές γίνονται ολοένα και περισσότερο οπαδοί των ηλεκτρονικών αγορών, με το 71% να έχει πραγματοποιήσει μία online αγορά το τελευταίο εξάμηνο. Το ηλεκτρονικό εμπόριο μια δημοφιλής πρακτική ανάμεσα στις νεότερες γενιές, αφορά, σταδιακά, και τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Πρόκειται για μία τάση που ξεκίνησε κατ’ ανάγκη στη διάρκεια της πανδημίας αλλά παραμένει ισχυρή μέχρι και σήμερα.
Η νέα τάξη πραγμάτων κάνει επιτακτική λοιπόν την ανάγκη για διαφοροποίηση από την πλευρά των ηλεκτρονικών καταστημάτων τα οποία διεκδικούν μία θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Η συσκευασία μπορεί να αποτελέσει έναν παράγοντα επιτυχίας για κάθε e-shop καθώς έχει τη «δύναμη» να ενισχύσει τη φήμη του, να ενθαρρύνει τις αγορές και να δημιουργήσει ισχυρούς δεσμούς εμπιστοσύνης με τους πελάτες.
Η σπουδαιότητα της συσκευασίας αποδεικνύεται και μέσα από τη δυναμική που κατέχει στα social media η διαδικασία του unboxing με το σχετικό hashtag να περιλαμβάνει 4εκ αποτελέσματα μόνο στο Instagram. Με πάνω από το 83% των Ελλήνων να χρησιμοποιεί κάποια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης (Focus Bari 2023), γίνεται αντιληπτό ότι το κοινό σας είναι πολύ πιθανό να εκτεθεί σε ένα τέτοιο περιεχόμενο, εφόσον η συσκευασία σας έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να τραβήξει την προσοχή τους.
Σε αυτό το blog post σας παρουσιάζουμε τον απόλυτο οδηγό σε είδη συσκευασίας που θα σας δώσει πολύτιμη πληροφορία και καθοδήγηση για όταν κληθείτε να επιλέξετε συσκευασία για τις παραγγελίες των πελατών σας.
1. Ξεκινήστε από τα βασικά: τα κουτιά
Προστατεύει τα προϊόντα σας από ενδεχόμενα χτυπήματα και τα προφυλάσσει από φθορές ή ζημιές κατά τη μεταφορά. Η επιλογή του κατάλληλου κουτιού είναι η πρώτη και πιο σημαντική απόφαση που καλείστε να πάρετε όταν επιλέγετε συσκευασία. Θα βρείτε μία μεγάλη ποικιλία που ικανοποιεί τις ανάγκες του e-shop σας είτε αναζητάτε μια λιτή αλλά κομψή λύση είτε θέλετε να δώσετε ένα επιπλέον στοιχείο πολυτέλειας. Από e-commerce κουτιά με πλαστικοποίηση, ψηφιακή εκτύπωση ή με περφορέ έως κουτιά με χειρολαβή, σας δίνεται η ευκαιρία να τα προσωποποιήσετε σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της εταιρικής σας ταυτότητας.
2. Σκεφτείτε out of the box
Η επιλογή της κατάλληλης τσάντας για το eshop σας αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα που καθορίζει την εμπειρία του πελάτη και την εικόνα της μάρκας σας. Χάρτινες και πλαστικές τσάντες προσφέρουν μια οικονομική και λειτουργική λύση, ιδανική για την ασφαλή μεταφορά των προϊόντων σας. Οι τσάντες πολυτελείας, από την άλλη πλευρά, μπορούν να αναδείξουν την προσοχή σας στη λεπτομέρεια ενώ οι τσάντες με στριφτές χειρολαβές συνδυάζουν την άνεση και την κομψότητα.
3. Κάντε το extra mile
Υπάρχουν κάποια είδη συσκευασίας που μπορεί να φαντάζουν εκ πρώτης ως μία περιττή πολυτέλεια, ωστόσο, οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά ακόμα και στις συσκευασίες των προϊόντων. Απογειώστε την εμπειρία των πελατών σας αξιοποιώντας τη δυναμική του χαρτιού αφής και των χάρτινων φακέλων δώρου που προσφέρουν μια ευχάριστη αίσθηση και προσδίδουν επιπλέον αξία στα προϊόντα σας.
Με τη χρήση αυτοκόλλητων και κορδελών προσθέτετε μία έξτρα πινελιά προσωποποίησης και φροντίδας προς τους πελάτες σας ενώ ένα ευχαριστήριο σημείωμα αναδεικνύει την αληθινή εκτίμηση για τους πελάτες σας, ενισχύοντας τη σύνδεση της επιχείρησής σας με τους καταναλωτές. Συνδυάζοντας τα παραπάνω στοιχεία έχετε την ευκαιρία να απογειώσετε την εμπειρία του πελάτης σας και να δημιουργήσετε μία αξέχαστη “unboxing experience”.
Στην Packitup, γνωρίζουμε πως η συσκευασία ενός προϊόντος αποτελεί μία ουσιαστική και αποτελεσματική πρακτική μάρκετινγκ που μπορεί να σας επιστρέψει πολλές μελλοντικές αγορές από τους πιστούς σας πελάτες.
Η ομάδα μας θα σας βοηθήσει να επιλέξετε τα κατάλληλα είδη συσκευασίας για το e-shop σας και να δημιουργήσετε τη συσκευασία που αντανακλά τις αξίες και τη φιλοσοφία της επιχείρησής σας.