Πριν από μερικά χρόνια, πιστεύαμε ότι η χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence) ανήκε σε ένα μακρινό και απόκοσμο μέλλον. Μάλλον είχαμε κάνει λάθος. Διότι, πλέον, η τεχνητή νοημοσύνη καλπάζει με ανάπτυξη της τάξης του 42% ετησίως (πηγή: Grand View Research) και η εφαρμογή της έχει εδραιωθεί στους περισσότερους κλάδους της καθημερινότητας, με κυρίαρχους τους τομείς της βιομηχανίας, της υγείας, του εμπορίου και της οικονομίας.

 

Τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη;

Αναφέρεται στην προσομοίωση των ενεργειών και των διαδικασιών της ανθρώπινης νοημοσύνης από μηχανές, και πιο συγκεκριμένα από υπολογιστικά συστήματα. Πρόκειται, με λίγα λόγια, για την ικανότητα μιας μηχανής να αναπαράγει ανθρώπινες λειτουργίες σε γνωστικό επίπεδο, όπως η μάθηση, η δημιουργία γνώσης, ο σχεδιασμός και η δημιουργικότητα. Σήμερα, η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης, μέσω των αυτοματοποιημένων ενεργειών, κάνει τις διαδικασίες πιο εύκολες, πιο γρήγορες, πιο ευέλικτες, άρα πιο αποτελεσματικές.

Ήδη, η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται ευρέως από ιατρικούς ερευνητές για επιστημονικές ανακαλύψεις στον τομέα της υγείας με σκοπό την πρόληψη σοβαρών νοσημάτων, στον τομέα των μεταφορών για την ενίσχυση της ασφάλειας, σε υπηρεσίες της δημόσιας διοίκησης για αυτοματοποίηση των διαδικασιών, στη γεωργία για αξιοποίηση πιο βιώσιμων επισιτιστικών συστημάτων και φυσικά στον μεταποιητικό κλάδο, μέσω της αξιοποίησης της ρομποτικής, για την πρόγνωση βλαβών, κ.ά.

Η τεχνολογία επηρεάζει στον ίδιο βαθμό τόσο την εφοδιαστική αλυσίδα όσο και τη σχέση των καταναλωτών με την αγορά και τα προϊόντα. Σε αυτή τη διαδικασία, η συσκευασία παίζει καθοριστικό ρόλο.

 

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη εφαρμόζεται στον τομέα της συσκευασίας;

Πρωταρχικός ρόλος της συσκευασίας ήταν και πάντα θα είναι η διατήρηση και η προστασία των αγαθών. Όσο όμως η τεχνολογία εξελίσσεται, η συσκευασία δεν μένει ανεπηρέαστη. Σε μερικά χρόνια, η εφαρμογή εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα της συσκευασίας θα επιφέρει συγκλονιστικές αλλαγές, που σχετίζονται κυρίως με τις δυνατότητες εξατομίκευσης της εμπειρίας του καταναλωτή. Οι «διαδραστικές συσκευασίες» (https://packitup.gr/el/blog/interactive-packaging) έχουν ανοίξει τον δρόμο για το μέλλον, που διαγράφεται επαναστατικό.

Ήδη, μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού, που εξειδικεύονται στις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, δημιουργούν ειδικές πλατφόρμες όπου συλλέγονται δεδομένα πελατών, μέσω ψηφιακών σημείων επαφής. Στη συνέχεια, αυτά τα δεδομένα, μέσω της χρήσης εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία προσαρμοσμένων προϊόντων με σκοπό την επίλυση σύνθετων προκλήσεων και τη βελτίωση της εμπειρίας του καταναλωτή.

Ας δούμε, όμως, πώς η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα της συσκευασίας βελτιστοποιεί και εξατομικεύει την αγοραστική εμπειρία.

Μέσω εργαλείων πρόβλεψης

Πρόκειται για εφαρμογές που ήδη χρησιμοποιούνται για τη συλλογή, αποθήκευση και ανάλυση δεδομένων και επαναλαμβανόμενων μοτίβων συμπεριφοράς, με βάση τα χαρακτηριστικά του κοινού-στόχου. Τα δεδομένα αυτά αποκωδικοποιούνται στη συνέχεια σε οπτικά βοηθήματα, όπως σε περιεχόμενο, σε σχεδιασμό, σε φωτογραφικό υλικό, κ.ά., δημιουργώντας έτσι τον τέλειο οπτικό σχεδιασμό, το σπουδαιότερο εργαλείο marketing, που θα χρησιμοποιηθεί ανάλογα με τις προτιμήσεις των πελατών. Παράλληλα, μέσω των εργαλείων υπολογίζεται η έγκαιρη πρόβλεψη της προσφοράς και της ζήτησης κατά μήκος της αλυσίδας παραγωγής. Όλα αυτά συντελούν στην εξοικονόμηση κέρδους και φυσικά στη δημιουργία συσκευασιών πιο στοχευμένων, πιο αντιπροσωπευτικών για κάθε brand και φυσικά πιο επιτυχημένων.

 

Μέσω της βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών

Είναι μία από τις σπουδαιότερες παραμέτρους της εφαρμογής εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης. Η βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών σε επίπεδο παραγωγής βελτιστοποιεί αντίστοιχα τις τεχνικές παραμέτρους μέσα από τον εντοπισμό σφαλμάτων. Αυτό οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα, μειώνει το κόστος από τυχόν απώλειες, αυξάνει την απόδοση και βελτιώνει την αξιοπιστία του εξοπλισμού. Με αυτό τον τρόπο, στον πελάτη φτάνει πάντα ένα άρτιο και υψηλού επιπέδου τελικό προϊόν.

 

Δεν θα αργήσουμε να δούμε την ευρεία εφαρμογή των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στη συσκευασία. Η χρήση ψηφιοποιημένων εφαρμογών που οπτικοποιούν το υλικό είναι το επόμενο βήμα για τις συσκευασίες. Στον σύγχρονο εικονικό κόσμο, πέρα από την προστασία των προϊόντων, η επιτυχημένη συσκευασία οφείλει να εκπληρώνει την αποστολή της ικανοποιώντας τους πελάτες μέσα από την αλληλεπίδραση και την αίσθηση πως ό,τι υπάρχει εκεί μέσα έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για εκείνους.

 

Η Packitup παρακολουθεί και ενημερώνεται διαρκώς για τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της συσκευασίας. Στόχος μας είναι να εξελισσόμαστε ώστε να προσφέρουμε στους πελάτες μας καινοτόμα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες και υψηλές απαιτήσεις των καταναλωτών.