Δεν είναι η πρώτα φορά που έρχεσαι σε επαφή με τον όρο storytelling. Σίγουρα, τον έχεις ακούσει, ενδεχομένως τον έχεις χρησιμοποιήσει κιόλας,  όταν πρόκειται να σχεδιάσεις διαφημιστικές ενέργειες προώθησης της επιχείρησής σου. Ίσως, όμως, είναι η πρώτη φορά που συναντάς τον όρο συνδυαστικά με τη συσκευασία.

Τι είναι το Storytelling Packaging και γιατί είναι ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια κάθε επιχείρησης;

Με τον όρο Storytelling Packaging εννοούμε την ιστορία που επιλέγεις να μοιραστείς με τους πελάτες σου μέσα από τη συσκευασία σου. Για να το επιτύχεις αυτό μπορεί να χρησιμοποιήσεις κείμενο, να επιλέξεις σχέδια και σύμβολα, να εκμεταλλευτείς την ανεξάντλητη χρωματική παλέτα, ακόμα και να προτιμήσεις συγκεκριμένα υλικά συσκευασίας έναντι άλλων. Η σοφή επιλογή των παραπάνω στοιχείων για τη συσκευασία σου αποτελεί έναν έμμεσο ή άμεσο τρόπο για να πεις τη δική σου ιστορία.

Σε κάθε περίπτωση, με την εφαρμογή του storytelling packaging προστίθενται στην παλέτα των επιλογών σου μία σειρά από παράγοντες που σε ενθαρρύνουν να διαφοροποιηθείς από τον ανταγωνισμό, να αναδείξεις αξίες της επιχείρησής σου και να προσφέρεις στους πελάτες σου μία μοναδική εμπειρία προσθέτοντας επιπλέον αξία στα προϊόντα σου.

Στη συνέχεια, θα δούμε 3 παραδείγματα storytelling packaging που μετατρέπουν τη συσκευασία σου από έναν άψυχο αντικείμενο που καταλήγει στον κάδο απορριμμάτων σε έναν ζωντανό οργανισμό που έχει κάτι σημαντικό να «πει».

1. Σύμβολα & Σχέδια που αποκαλύπτουν την ταυτότητα του brand σου

Η εταιρεία Craft and Boogie έχει επιλέξει να μεταμορφώσει τη συσκευασία της σε έναν πολύχρωμο καμβά συμβόλων και σχεδίων που περιγράφουν με τον πιο δημιουργικό τρόπο το αντικείμενο με το οποίο ασχολείται: τη δημιουργία εορταστικών κιτ χειροτεχνίας και δραστηριοτήτων για οικογένειες. Δεν χρειάζονται ηχηρά λεκτικά μηνύματα ή πολυσήμαντες δηλώσεις, αρκεί μία σειρά από πολύχρωμα σύμβολα για να σου μεταφέρουν το όραμα της εταιρείας, να μετατρέψει δηλαδή δημιουργικές στιγμές της οικογένειας σε ξεχωριστές αναμνήσεις  μίας ζωής.

2. Ένα λεκτικό μήνυμα με πολλά νοήματα

Δεν είναι λίγες οι φορές που οι εταιρείες επιλέγουν να προσθέσουν στη συσκευασία τους ένα σύντομο μήνυμα με πολλά νοήματα. Η εταιρεία Bardo Okland, μέσα από ένα μεστό και ξεκάθαρο μήνυμα, επιτυγχάνει αφενός να επικοινωνήσει το όραμά της και αφετέρου να παρακινήσει τους πελάτες της να απολαύσουν όμορφες στιγμές χρησιμοποιώντας το προϊόν της. Το μήνυμα βέβαια, συνδυάζεται με μία όμορφα σχεδιασμένη συσκευασία, με χρώματα και σύμβολα που σε παρακινούν να «γιορτάσεις». Όταν πιάσεις τη συσκευασία στα χέρια σου, αντιλαμβάνεσαι ότι είναι ένα «ανοιχτό κάλεσμα» σε πάρτι. Η επιτυχία της κρύβεται στο γεγονός ότι η συσκευασία βρίσκεται σε νοηματική ακολουθία με το προϊόν της εταιρείας και τον λόγο που το επιλέγεις, που δεν είναι άλλος από το να γιορτάσεις μία ειδική περίσταση.

3. Πες μου το υλικό σου να σου πω ποιος είσαι

Η επιλογή του υλικού συσκευασίας είναι πολλές φορές ένας έμμεσος τρόπος για να αναδείξεις βασικές αξίες της επιχείρησής σου. Αν είσαι μία εταιρεία που σε ενδιαφέρει το οικολογικό σου αποτύπωμα, προτίμησε «πράσινες» συσκευασίες που έχουν φτιαχτεί χωρίς να επιβαρύνουν το περιβάλλον ενώ μπορούν να ανακυκλωθούν και να χρησιμοποιηθούν εκ νέου. Η εταιρεία LEE όχι μόνο χρησιμοποίησε φιλικά προς το περιβάλλον υλικά για τη συσκευασία της, αλλά ανέδειξε επιπλέον τρόπους που μπορούν οι πελάτες της να την χρησιμοποιήσουν. Με κεντρικό μήνυμα “LEE Never Wasted” η συσκευασία μπορεί να χρησιμοποιηθεί εκ νέου είτε για παιχνίδι είτε για πιο πρακτικούς σκοπούς όπως π.χ. να μετατραπεί σε μολυβοθήκη, σε σελιδοδείκτη κ.α.